Forretningsbetingelser
SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på www.OS-365.dk
www.OS-365.dk ejes af OnlineShoppen365 ApS, cvr 35406980, Møllelodden 4, 2791 Dragør, Tlf. 60 55 11 12, Mail: info@os-365.dk
En juridisk bindende aftale mellem dig og os-365.dk er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er OnlineShoppen365 berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.
Når du har afgivet en ordre på os-365.dk, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en bestillingsbekræftelse/elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og OnlineShoppen365.
Aftalerne indgås på dansk.
Fortrydelsesretten på 14 dage gælder kun for private forbrugere, der handler via www.os-365.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Priser
Priserne, som er anført på OS-365.dk, er dagspriser inkl. moms og andre afgifter, og alt efter produkttypen, så er prisen oplyst som enten i danske kr. pr. stk., pr. pakke eller pr. karton.
Betaling
Hos OnlineShoppen365 tilbyder vi flere gebyrfrie betalingsmåder, og nedenfor kan du se hvilke der er gebyrfri og hvilke der er pålagt kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra OS-365.dk. Der trækkes aldrig et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.
Levering
Forsendelser indenfor Danmark.
Alle varer sendes med PostNord, GLS, Bring eller DAO, og de fleste ordre afsendes indenfor 1-3 hverdage, såfremt der er tale om en lagervare.
Leveringstid GLS: 1-3 hverdage.
Leveringstid Bring: 1-3 hverdage.
Leveringstid PostNord: 1-3 hverdage.
Leveringstid med DAO: 2-4 hverdag..
På grund af udbud og efterspørgsel, så kan der i blandt på enkelte produkter og varianter være lidt længere leveringstid.
På nogle produkter, som er en skaffevarer, der vil det være anført på produktsiden, og her kan der være op til 2 til 3 ugers leveringstid.
Hvis du vælger at afhente i en Pakkeshop/boks accepterer du, at fragtfirmaet kan vælge at omdirigere pakken til et alternativt udleveringsted, hvis boksen er fyldt eller pakken er for stor. Dette kan tænkes, at forekomme i særligt travle perioder.
Skulle vi af forskellige årsager ikke have mulighed for at anvende den valgte speditør/fragtfirma, så forbeholder vi os retten til at vælge en anden af de fragtfirmaer, hvorfra vi udbyder fragt/levering.
Fragtpriser med levering i Danmark:
(De oplyste fragtpriser er inkl. moms)
OnlineShoppen365 tilbyder gratis fragt til pakkeshop med enten Bring, DAO eller GLS, ved ordre over kr. 500,00 (ekskl. fragt) og ved ordre med levering til pakkeshop på brofaste ø'er.
OBS! Kunder med et CVR nr. og EAN-nummer kan kun bestille varer til erhvervsadresse og der tilbydes ikke gratis fragt.
Vægt pr. forsendelsespakke.
Én forsendelsespakke/kolli fra OnlineShoppen365 vejer maks. 15 til 20 kg. Vejer din ordre mere end 20 kg., så vil den samlede ordrevægt blive delt ud på flere forsendelsespakker, så der maks. er 15 til 20 kg. i hver pakke.
Er din ordre på over 60 kg., så vil du automatisk i din ordreproces få muligheden for at vælge kontakt mig vedr. fragt, hvorefter kundeservice vil kontakte dig vedr. fragten på din ordre.
Alle ordre med levering til ikke brofaste Ø'er i Danmark eller uden for Danmarks grænser, pålægges fragt uanset ordrestørrelsen.
TRACK'N'TRACE
Bring Track'n'Trace
GLS Track'n'Trace
PostNord Track'n'Trace
DAO Track'n'Trace
Fragtpriser for levering udenfor Danmark:
Vores fragtpriser til kunder, med levering udenfor Danmark, er anført i Danske Kroner i tabellen nedenfor. Ved forsendelser udenfor Danmark anvendes der forskellige speditører til fragten.
Hvis varen ikke er på lager, vil kundeservice kontakte dig via mail, for at oplyse en forventet leveringsdato.
Såfremt man som kunde indtaster forkert adresse, e-mail eller leveringsoplysninger, og det medfører at en ordre returneres til OnlineShoppen365 pga. ukendt adresse eller lign., så forbeholder vi os retten til ikke at refundere udgiften til leveringen af ordren samt returneringen, altså 2 gange fragt, uanset ordrens størrelse.
Lagerstatus
Nedenfor er de forskellige typer for lagerstatus kort beskrevet.
- På Lager
Ordren sendes indenfor 1-2 hverdag (95% af alle ordre sendes samme dag).
- På Fjernlager
Odren sendes indenfor 2 til 4 hverdage efter at ordren er modtaget.
- Forudbestil
På en del design-produceret produkter samt særligt eksklusive mærker, der kan vi ikke garanterer en fast leveringstid. Dette skyldes at der ofte er tale om et begrænset oplag/produktion eller en sæsonbetonet vare, og for stadig at kunne tilbyde disse produkter, så tilbyder vi på disse produkter en leveringsløsning, som hedder forudbestil. Ved bestilling af sådanne et produkt, vil man efterfølgende modtage en mere konkret leveringsdato.
- Skaffevarer med op til 2 ugers levering.
Varen er ikke på lager og bestilles specielt hjem til den enkelte ordre.
- Udsolgt
Varen er udsolgt, men vil på sigt komme på lager igen.
- Udsolgt/udgået
Varen er udsolgt og udgår af vores sortiment.
- Restsalg
Restvarer, nedsatte varer, demovarer, udgået varer, varer med kort holdbarhed tages ikke retur.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til OnlineShoppen365. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at udelade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder købet.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular. Du finder linket her. Du finder også formularen gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
Du kan også udfylde og indsende fortrydelsesformularen eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder på vores hjemmeside www.OS-365.dk. Hvis du gør det, kvitterer vi indenfor 24 timer pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller på Møllelodden 4, 2791 Dragør, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Returneringsadressen er:
OnlineShoppen365
Møllelodden 4
2791 Dragør
Tilbagebetaling af pengene
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger, men ikke selv returneringsomkostningen.
Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.
Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Obs! Bryd ikke emballagen på cremer, bleer, engangs- og sterile produkter. Du kan godt pakke dem ud af forsendelseskartonen, men pak dem ikke yderligere ud hvis du vil være sikker på at bevare din fortrydelsesret uden en markant værdiforringelse.
Ved køb af hygiejniske produkter, som cremer, bleer og lignende, kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur for at være sikker på, at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt og med den lavest mulige værdiforringelse.
Såfremt der er tale om returnering af produkter til hygiejniske og intime formål, så som bleer, cremer, sterile varer, engangsprodukter og lignende, så vurderes værdiforringelsen til at udgøre 100% af den samlede købesum, ved returnering af brugte varer. Dette skyldes at varens originale inderpakning er brudt, og varen kan herefter ikke sælges til anden kunde efter returnering, men destrueres efter gældende regler.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker en værdiforringelse på 100% af det beløb, du skal have tilbage. Husk du skal tilbagelevere varen uåbnet i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.
Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@os-365.dk eller via tlf. 60 55 66 60.
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Reparation
Såfremt kunden ønsker en vare repareret efter at reklamationsfristen er udløbet, så fakturer vi 1 arbejdstime til kr. 350,00 inkl. moms, for selve håndteringen af forløbet.
Eventuel fragtudgift til producenten samt producentens pris for reparationen pålægges afslutningsvist den samlede reparationsfaktura.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@OS-365.dk.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på OS-365.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos OnlineShoppen365 ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for OnlineShoppen365 ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på health-on.dk er OnlineShoppen365 ApS
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til OS-365.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos OnlineShoppen365 ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til OnlineShoppen365 ApS via e-mail info@OS-365.dk
Vi bruger en webstatistik på OS-365.dk hvilket betyder, at et statisk-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere OS-365.dk.
Accept af ordre.
Når du som kunde accepterer din ordre og vores forretningsbetingelser, så accepterer du også at de data du har indtastet er korrekte, og at de produkter der er i kurven er de ønskede/bestilte produkter.
Standardfortrydelsesformular – OnlineShoppen365
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
OnlineShoppen365
Møllelodden 4
2791 Dragør
Email: info@OS-365.dk
Tlf: (+45) 60 55 11 12
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Ordrenummer: _____________
Bestillingsdato: _____________
Anfør navn og adresse: